Det vanligaste misstaget när du skapar kontakt med kunder i sociala medier

Den här artikeln handlar om hur du skapar kontakt med kunder via sociala medier. Först några ord från livet som digital nomad.

Jag är i Umeå ett par veckor till. Mina barns pappa fyller jämt och alla barnen kommer till Umeå för att fira. Min dotter och jag har fixat med partyprylar, min mamma fixar boende för min son, som reser från Köpenhamn. Det är underbart att vara med familjen, jag känner mig alltid hel på alla plan när jag har familjen nära.

En sak jag upptäckt med att konstant resa är att alla i familjen uppskattar vår tid tillsammans mer nu än tidigare.

Sociala medier

Partyprylar 🙂

Den här veckan har jag fått ta bort gipset! Jippi! Armen läker fint och alla ligament verkar ha hållit.

Skapa kontakt med kunder via social medier

Försäljning i verkliga livet kan vara svårt. Att skapa kontakter med kunder via sociala medier för att sälja kan verka än mer komplicerat. Hur tar man kontakt? Kan man verkligen sälja via sociala medier? Är det inte för opersonligt om man inte träffas?

Mina kunder som jag hjälper att lyckas på webben har många frågor om hur man skapar kontakt. Här delar jag med mig av det viktigaste du ska göra för att skapa kontakt med kunder via sociala medier.

Det vanligaste misstaget när du skapar kontakt med kunder i sociala medier är att pumpa ut ditt budskap som om du annonserar. Det funkar inte!

Sociala medier är sociala. Det betyder att kulturen, förväntningarna, i sociala medier är interaktion.

Att sälja är att hjälpa människor att lösa problem och tillfredsställa behov med hjälp av produkter och tjänster. All försäljning bygger på relationer. Relationer är att vara social.

Vårt ansvar som småföretagare är att ta initiativ till att bygga relationer. Sociala medier är som gjorda för att skapa relationer, storskaligt.

Relationer bygger på gemensamma värderingar, förtroende, tillit och kunskaps/erfarenhetsutbyte.

För att skapa kontakt med kunder i sociala medier:

  • kommunicera den grundläggande värderingen du delar med din idealkund
  • bygg förtroende genom att leverera den information dina idealkunder behöver för att lösa det problem som du hjälper till att lösa
  • bygg tillit genom att visa att du kontinuerligt levererar den bästa informationen inom ditt område
  • bygg tillit genom att visa dig tillsammans med ”rätt” människor
  • bygg tillit genom att bli rekommenderad av dina kunder
  • bygg tillit genom att svara på frågor inom ditt ämne

Hur gör du för att skapa kontakt med kunder i sociala medier?

Nästa vecka får du veta hur du gör affärer på facebook.

På gång

Släpp in kärleken och låt pengar och framgång komma! Lyssna till ett samtal mellan min coach Mai Vu och mig i ett exklusivt webinar den 15 juli kl 19. Om du inte kan vara med, reservera din plats och få inspelningen av samtalet efteråt. Allt gratis, så klart 🙂

Reservera din plats här: http://app.webinarjam.net/register/476/f0cb3de6e1

Vi har öppnat förhandsbokning till succén Content Bootcamp i Sitges, Barcelona! 2016 kan du gå två veckor Content Bootcamp! Eller välja mellan två veckor.

Reservera din plats här: http://simplesignup.se/event/26896-content-bootcamp-skrivlaeger-foer-foeretagare-sitges-barcelona-2016

Ta del av fri utbildning via mejl varje söndag i att bygga webbföretag! Prenumerera här!

Comments

← Föregående inlägg

Nästa inlägg →

2 kommentarer

  1. Quality content is the main to attract the visitors to pay a quick visit
    the web site, that’s what this site is providing.

  2. Everything is very open with a clear description of the issues.

    It was really informative. Your website is useful. Thanks for sharing!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.