Kategori: Entreprenör Sida 1 av 22

När du tror att det är vekt att visa känslor

Den här artikeln handlar om när man tror att det är vekt att visa känslor, medberoende och företagande. Jag har skrivit om medberoende och företagande under hela 2017….

Om att vägra tro på en kraft större än sig själv

Den här artikeln handlar om att vägra tro på en kraft större än sig själv. En förutsättning för att vara medberoende. Medberoende hindrar oss i företagandet. Först ett…

Om att trycka ner känslor och behov för att undvika känslan av sårbarhet

Sårbarhet är den värsta känslan för en medberoende, samtidigt är sårbarhet det absolut bästa sättet att marknadsföra via webben. Den här artikeln handlar om medberoende och företagande om…

Om att tillåta missbruk av människor, tid och pengar

Den här artikeln handlar om  ett vanligt medberoendemönser – att tillåta missbruk av människor, tid och pengar  för att distrahera från närhet och kontakt. I artikeln diskuterar jag vad…

Medberoende och företagande – om att undvika känslomässig kontakt

Att vara medberoende och driva företag kan innebära att du undviker känslomässig kontakt och det resulterar i låg omsättning.  Först några rader från livet som digital nomad. Jag…

Om att bjuda in andra att avvisa, känna skam eller uttrycka vrede

Den här artikeln handlar om det svåra ämnet att bjuda in andra att avvisa, känna skam eller uttrycka vrede. Hur kan man bjuda in någon till avvisande, skam…

Om att känna sig behövd för att ha en relation med andra

Den här artikeln handlar om att skapa relationer där man vill känna sig behövd. Att skapa relationer för att känna sig behövd är ett medberoende beteende som ofta…

Om att överösa med gåvor och tjänster för att påverka

Den här artikeln handlar om när man överöser andra med gåvor och tjänster för att påverka till det resultat man önskar. Men först ett par rader från livet…

När du blir besviken då andra tackar nej till din hjälp

Den här artikeln handlar om när man blir besviken då andra tackar nej till ens hjälp.  Artikeln är skriven i perspektivet företagande och medberoende. Men först några rader…

När du försöker övertyga andra om vad de ska tänka, tro eller göra

Den här artikeln handlar om när du försöker övertyga andra om vad de ska tänka, tro eller göra och hur det påverkar ditt företagande. Men först att par…