Ny månad och nytt tema – juli handlar om glädje och njutning. Den här artikeln handlar om glädje och att njuta för att lyckas med ditt företag på webben Men först ett par ord från livet som digital nomad.

Just nu är jag i Oslofjorden och seglar. Är det inte fantastiskt att jag kan vara ute på en segelbåt och njuta av vackra Norge samtidigt som jag kan skriva till dig och driva mitt företag från mobilen/datorn.

Jag köpte ett abonnemang via Telenor som gör att jag har 10 gigabyte fri uppkoppling i Europa. Funkar utmärkt i Danmark (där jag tänker bo ett tag), Sverige, Norge och England där jag också vistas mycket. Jag är så glad att det börjar komma bra lösningar som är enkla och billiga!

Gldje

Seglar i vackra Oslofjorden.

Glädje och njutning för att lyckas med ditt företag

Jag har märkt att  många av mina kunder försöker passa in med sina produkter, sitt sätt att marknadsföra och sälja. Med passa in menar jag att göra det de tror är rätt. Det funkar sällan.

Anledningen till att det inte funkar är att det är för lite energi i att skapa det man tror är rätt.

Att lyckas med företagande på webben är som att lyckas i en relation. Du kan göra allt rätt och det blir ändå fel. Och du kan göra allt fel och det blir ändå rätt. Känner du igen det?

Jag har försökt göra rätt i relationer. Du vet så där som det står i böckerna. Jag väntar tillräckligt länge på att han ska ringa, jag har på mig de rätta kläderna, rätt sminkad, säger de rätta sakerna men det blir ändå fel.

Andra gånger gör jag fel. Jag är för på, vill för mycket, säger fel saker, träffar honom helt apropå utan smink i myskläder så jag gått ner till 7 eleven för att köpa kaffe. Vi hamnar i en underbar dialog kommer nära och allt är rätt.

För att skapa att det blir rätt finns det ett par knep. Det är ditt ansvar att se till att:
1. Du väljer idealkunder du älskar att jobba med så du känner glädje
2. Du väljer ett expertområde som du älskar och njuter av att jobba med

Grejen är att ta ansvar för att skapa din glädje och njutning i ditt liv tillsammans med idealkunderna.

Hur skapar du glädje och njutning i ditt företag?

  1. Nästa vecka läser du mer om hur glädje och njutning är en förutsättning för att lyckas med ditt företag.

Comments