Den här artikeln handlar om kraften i att erkänna sina misstag som företagare. Det är något vi sällan är villiga att göra! Detta är den tionde, i en serie om femtiotvå artiklar, om medberoende och företagande. Först ett par ord från livet som digital nomad.

Den här veckan har jag föreläst och gjort en fotografering i London. När du läser detta sitter jag på ett flygplan över Atlanten på väg till San Francisco. På måndag morgon, din eftermiddag, ska jag road trippa upp till Mt Shasta.

Fotografering i London med Moritz Kerkmann och Maya Lia, kläder och skor Chas Hines.

Kraften i att erkänna sina misstag

Att begå misstag skrämmer de flesta och håller oss tillbaka. Som medberoende känns det katastrofalt att misslyckas. Det är bra att veta att det är en del av medberoendet och inte något som beror på dig.

Sanningen är den att det är precis tvärt om. J

u snabbare du kan misslyckas desto snabbare kommer du att lära dig det du behöver för att bli den kvinnan/mannen som kan hantera allt du behöver för att lyckas med det du vill lyckas med.

Ofta gör vi misstag och vi vill gömma och glömma dom. Låssas om om det inte hänt. Vi till och med förnekar misstag. Många har känslan av att man borde kunna marknadsföring och försäljning innan vi lärt oss det.

Grejen är att om vi erkänner våra misstag så blir vi mänskliga, det är lättare att identifiera sig med oss. Det gör att försäljningen ökar.

Stora bolag skapar till och med misstag för att få förmånen att vara mänsklig och att få rätt till misstagen – det skapar tillit.

Att erkänna misstag visar på mänsklighet, styrka, ödmjukhet och det inger förtroende.

Erkänner du dina misstag?

Detta är en artikel i en serie om femtiotvå artiklar om medberoende och företagande. Här finns organisationen för medberoende.

Nästa vecka läser du om när du måste ha rätt och hellre ljuger än att ha fel.

Jag bjuder dig på fri utbildning varje söndag! Klicka här: http://www.annaaberg.se/fri-utbildning/

Comments