Den här artikeln handlar om att våga ta ut svängarna i din marknadsföring. Du vet, om du är som alla andra drunknar du i bruset. Jag ger dig lösningen på hur du går utanför ramarna och attraherar dina idealkunder.

Men först ett par rader från livet som digital nomad.

Den här veckan är jag i Köpenhamn. Här bor Skandinaviens podcastdrottning Karin Högh. För dig som följer mig så vet du att jag lärde känna Karin i Las Vegas för ett par år sedan då vi besökte New Media Expo.

Förutom podcasting gör Karin underverk inom ny teknik för barn. När vi träffades fick jag lära mig om e-textil. Visste du att det fanns? E-textil! Smarta kläder, kuddar, väskor, gardiner. Detta lär man ut på slöjden i skolor som ligger långt framme i utvecklingen. Switch craft! Snacka om att jag är en dinosaur jämfört med vad barnen kommer att skapa i framtiden!

marknadsföring

Switch craft, smarta textiler.

 Våga gå utanför ramarna i din marknadsföring

Om du skapar annonser, blogginlägg, webinarier, föreläsningar som alla andra i ditt expertområde gör så kommer du inte att bli lyssnad på.  Din marknadsföring kan vara hur snygg och proffsig som helst och ändå inte generera försäljningar.

I går var jag på en föreläsning. Den var gratis. Hon som föreläste berättade sin historia, inom ämnet för föreläsningen – att gå från brist till överflöd. Hon var sårbar och berättade om situationer då hon levde i total brist och hon berättade om hur hon skapat överflöd i sitt liv.

Efteråt när jag minglade var de flesta djupt berörda för att de hade tagit del av hennes historia och känt igen sig.

Tricket för att göra din marknadsföring unik är:

att vara sårbar och öppen.

Var sårbar, berätta din historia, öppna upp och låt andra få känna igen sig i dig.

Du kan berätta din historia i en podcast, på din blogg, i inlägg på facebok, i annonser, veckotidningar.

En sak som är viktig när du berättar är att det redan har hänt. Om du berättar en historia om att du lever i brist nu så kommer folk att rygga tillbaka. Om du berättar att du varit där de är, i brist, och vet hur man tar sig ur det, till överflöd, då lyssnar dina blivande kunder.

Även stora företag använder personliga historier i sin marknadsföring.  T ex ICA har ett helt gäng personer som vi får lära känna.

Vad är din historia?

Nästa vecka byter vi tema till passion. Hela juni lär du dig om vikten av passion i ditt företag. Nästa vecka lär du dig hur du skapar passion i ditt företagande.

Jag bjuder dig på fri utbildning varje söndag! Klicka här: http://www.annaaberg.se/fri-utbildning/

På gång

Gratis webinar om hur man gör för att lyckas på webben: https://annaaberg.leadpages.co/webinar/ 

Kom med du också!

Comments