Den här artikeln undersöker om glädje som provokation och hur det hänger samman med marknadsföring. Men först ett par rader från livet som digital nomad.

Det här är sista veckan i Umeå. Jag har bestämt mig för att komma tillbaka snart. Känns bra med beslut att bo i Köpenhamn då det är lätt att åka upp till Umeå över en långhelg eller vecka. Bara så där.

Det är spännande att bli mer bofast. Hade en lägenhet på gång men den visade sig vara fel. Jag söker lägenhet i Köpenhamn. Hör av dig om du känner till något!

Jag kommer inte att sluta resa men jag kommer att ha en, och på sikt flera ställen som är fasta att resa emellan. Först är Köpenhamn och sedan planerar jag ett fast boende i Nordingrå. Åker till Nordingrå på tisdag för att titta på hus.

Provocerande

Glad. I Umeå.

Glädje som provokation?

Den här månadens tema har varit glädje. I sociala medier har jag delat allt möjligt om glädje. Många har kommenterat och delat vidare artiklar och citat. Roligt!

Nu på slutet har jag fått kommentarer om att vi behöver se den andra sidan av livet också. Som ångest, panik och rädslor.

Samtidigt pågick, i mitt program Extended Freedom Academy, en uppgift om att vara provocerande i marknadsföring. Inte provocerande elak och hård, provocerande men med kärlek.

Jag insåg att en hel månad om glädje är provocerande.

Kommer ihåg då jag drev företagshotell och vi fokuserade på glädje och då jag drev coachagentur och coachutbilding – allt positivt blev tillslut en yta. Det kändes att det inte var sant.

I marknadsföring behöver vi beröra. Vi behöver vara provocerande för att synas. Vi har ett ansvar att välja hur vi provocerar. Är det med glädje? Kärlek?

Vågar du provocera i din marknadsföring?

Jag bjuder dig på fri utbildning varje söndag! Klicka här: http://www.annaaberg.se/fri-utbildning/

På gång

Den 10  september talar jag i Malmö! Kom!

https://www.facebook.com/events/1057623414324830/

Augusti månads tema är närvaro, att leva i nuet som företagare. Vad betyder det? Hur kan vi använda kraften i nuet i våra företag? Vad händer då vi är för mycket i dåtid och framtid?

September – Ge plats

Oktober – Paradoxer

November – Befrielse

December – Mod

Comments