Gott Nytt År!

Hoppas ditt 2016 startat bra! Mitt 2016 har startat helt galet bra! Vilket är både skrämmande och roligt.

Den här artikeln handlar om att skapa kontakt med dina blivande kunder så att ni har ett givande och fruktbart samarbete en lång tid framöver. Men först några ord om förändringen i mitt företagande under 2016 och hur du kan ta del av allt det goda.

Jag har valt en ny nivå av företagande genom att delta i en extremt dyr utbildning i entreprenörskap. Förutom coach som lyft företag till världsledande positioner kommer jag bland annat att delta i styrelsemöten för ett av världens mest snabbväxande företag.

Du kan ta del av allt jag lär mig via blogginläggperiscope (@annaaaberg) och mer djupgående i Noffice och Extended Freedom Academy.

Vägen till en ny nivå i företagandet har varit förvirrande och konstig. Jag har tagit del av kunskap om frigörande andning, besökt tempel på Bali, deltagit i ceremonier och dykt djupt ner i livslögner, negativa tankemönster och självsabotörer. Jag har rensat, släppt och gjort aktiva val om hur jag vill vara, tänka och känna.

Veckor av introspektion och aktiva val, kring vad och vem jag vill låta  mig påverkas av, har skapat mod att kliva utanför vad jag visste var möjligt. Även om allt är uppe luften just nu har de första dagarna av 2016 har inneburit en ny nivå av tacksamhet, glädje, samhörighet, kärlek och rikedom.

Jag önskar detsamma för dig.

kontakt

På vinter retreat i San Francisco.

Skapa kontakt med din publik

För att sälja behöver du skapa kontakt med din publik. Jag kan inte nog betona att det är ditt ansvar att skapa kontakt.

Många företagare har inte avsatt tid och pengar för marknadsföring. Ofta hör jag uttalanden som ”Det kommer att gå av sig självt.”

Kan du tänka dig att Coca Cola skulle sluta marknadsföra? Eller Apple? Eller Microsoft? Ändå är det många småföretagare driver sina företag utan att ta kontakt med sin publik. Vilket resulterar i små inkomster.

Att ta kontakt med din publik har blivit mycket lättare med hjälp av Internet. Du kan ta kontakt med din publik på tre olika nivåer:

  1. storskaligt med möjlighet för flera tusen att möta dig samtidigt
  2. ge möjlighet till mer privat möte i mindre grupper
  3. att möta dig enskilt

Alla nivåer har goda kvaliteter.

Webben är speciell då det lätt går att möta flera tusen samtidigt via blogg, podcast, mejl och webinarier. I ett möte mellan dig och flera tusen fångar du upp frågor och ger svaren medan folk lyssnar eller läser i realtid. Detta är ett sätt att skapa kontakt som passar för att sälja billigare produkter.

I ett mer privat möte i mindre grupper via t ex Skype, FreeConferenceCall HD eller Zoom. Finns det möjlighet till att ha direkt dialog med deltagarna. Passar utmärkt för att sälja in produkter i mellanskiktet, inte de billigaste och inte de dyraste

Ett enskilt möte är extremt värdefullt då kunden får hela din uppmärksamhet och svar som passar just deras situation. Passar för dina dyraste produkter.

Hur gör du för att skapa kontakt med din publik? Dela i kommentarerna!

Nästa vecka får du mina bästa tips för att hålla fokus på det som för ditt företagandet framåt.

På gång

Vad är din största frustration kring att tjäna pengar via webben? Skriv i kommentarerna eller skicka ett mejl till anna.aberg @ annaaberg.se.

Varje månad 2016 kommer att ha ett hett tema krig webbföretagande och digitalt nomadskap. Var med och påverka vilka teman som ska behandlas. Kanske svarar jag på just din fråga 🙂

Prenumerera på den fria utbildningen i hur man bygger webbföretag och få boken Bästa idéerna för att sälja mer på webben!

 

Comments