Den här artikeln handlar om ditt syfte med företaget. ”Är syftet pengar går det aldrig, är ditt syfte att hjälpa andra då når du framgång” hör man ofta. Men vad betyder det egentligen? Och är det sant?

Men först ett par meningar från livet som digital nomad. I veckan har Kiriaki kommit till oss! Det är fantastiskt att få umgås med andra företagare, uppleva ett nytt land tillsammans och lära av varandra.

Kiriaki är storyteller och talarcoach. Vi har redan haft högläsning av våra texter. Jag läste ur den fantasy roman jag skriver nu, Den blå dörren, Kajsa (hemskolad under tre månader i Mexiko) läste en skräckhistoria och Kiriaki lästa ett stycke ur romanen hon skriver. Det är fantastiskt att läsa texter högt och att ge och få återkoppling.

Just nu sitter vi alla tysta och jobbar vid var sin dator.

Vi diskuterar redan att göra en kurs tillsammans i Grekland till hösten. Arbetsnamnet är Våra vara offentlig. Vad tycker du om det? Vad är din största frustration kring att vara offentlig?

Syfte

Från Kiriakis mobil: Annika, Kajsa, Lisa på vänster sida, Kiriaki och jag till höger.

Både Annika och Kiriaki är medlemmar i Noffice och kommer att gästblogga om sina upplevelser här i Mexiko. Håll utkik!

Är ditt syfte pengar går det aldrig, är ditt syfte att hjälpa då når du framgång

”Är ditt syfte pengar går det aldrig, är ditt syfte att hjälpa andra då når du framgång.” Vad betyder det? Är det sant?

Januaris tema är att flirta med din business. Kärlek till pengar ger inte samma sak som kärlek till människor. När min pappa låg på dödsbädden sa han:

”Anna, jag valde fel. Jag skulle ha valt relationer.”

Det han sa har påverkat mitt liv.

Pappa valde pengarna. Han trodde de skulle ge honom allt han önskade. Pengarna gav honom mycket men inte det han allra helst ville ha. Nära relationer, kärlek, acceptans, bekräftelse.

Om du bygger ditt företag på att hjälpa andra kommer du att skapa nära relationer som ger dig och dom så mycket mer än bara pengar. Se bara på Annika, Kiriaki och mig!

Förstå mig rätt, jag gillar pengar också 😉 Det ena behöver inte utesluta det andra.

Flirta med dina kunder som i en kärleksrelation. Du kommer att både ha roligare och tjäna mycket mer pengar!

Så här skapar du en kärleksrelaton med kunder

  1. Du tar kontakt för att du tycker om dom, de är dina idealkunder
  2. Du odlar relationen i syfte att hjälpa dom att lösa sina problem
  3. Du levererar information som ger befrielse
  4. Du lyssnar efter hur de uttrycker sitt behov och ger service
  5. Du levererar den lösning de önskar
  6. Du frågar om du kan göra mer för dina kunder

Vilken relation skapar du med dina kunder? Svara i kommentarerna!

Otålig? Vill du driva drömföretaget redan igår? Nästa vecka läser du om lust, längtan och otålighet.

Prenumerera på den fria utbildningen i hur man bygger webbföretag och få boken Bästa idéerna för att sälja mer på webben!

På gång

Hur hanterar hjärnan all information vi blir överösta av – och hur kan ditt innehåll ändå sticka ut i mängden?
Britta Sjöström, författare till ”Hjärnan bakom allt” samtalar med Ann Klefbohm, Ann Ljungberg och mig om hur vi företagare kan tänka för att undvika att stressa kunden och få dem att lättare minnas när vi presenterar innehåll på webben.

Webinariet varar en timme – kl 19-20 den 4 februari – och är kostnadsfritt.

Klicka på den här länken för att reservera din plats: http://app.webinarjam.net/register/5354/6bc7c528c5?utm_content 

 

Comments